Sunday, May 29, 2011

Polsko is a magic land... (3)

Nebudem z toho tady dělat seriál, jsem si jistá, že příležitostí, při kterých padne slovo Polsko, se ještě vyskytne kupa, kupa. Takže dneska je to do třetice do palice (kladivem) a dáme si vod teho Polska na chvilu voraz, ni?

...a nebyla bych to já, kdybych zas všem kolem sebe nenutila nějakou šáhnutou muziku, tak si dáme srandovní polský hipec, u kterého ani já nemám zelené ponětí (jo, Poláci říkají dziwne věci), o čem se tam zpívá (teda repuje, neasy), takže můžu pány genkstry bez váhání zařadit do kategorie "what the fuck is that Polish bastard singing about?".

Napszykłat - A co to czeczo?
(ty vole, co to je to czeczo?)

Co mi to ještě zbylo na tom seznamu?
Hudba a sekáče, žejo.
Nejde mi teď až tak o hudbu samotnou, ač to s tím souvisí, žeáno, jako spíš o letní hudební festivaly.
V Polsku jsou dva (a oba shodou okolností v Katowicích, kam to mám blízko, oujé), které mě chytly za srdce.
A to: Festiwal Nowa muzyka, záležitost vesrze elektronická (pro IDM blázny jako stvořená), takže jestli máte rádi Amona Tobina,

...kdo si tuhle písničku pamatuje z ukázky na nějaký seriál na Primě, 
tak si pamatuje správně
Amon Tobin - Four Ton Mantis
 

a nebo Modeselektor, dva úplně (ale úúúplně) praštěné Berlíňany,

 Modeselektor - Sucker Pin

tak 25. až 28., Tauron Nowa Muzyka, Katowice. Bude tam toho mnohem víc, namátkou třeba Lamb, Apparat nebo Gold Panda.
(i když teda myslím, že jestli Amona Tobina a Modeselektor znáte, tak vám o tomhle festivalu nemusím vůbec říkat)

Druhý festival, a to je teprv něco pro mě, protože to bude samý indie magor a hipster v converskách, upnutých džínách a s brýlema se širokýma obroučkama (taky jedny mám, nemyslete), se jmenuje OFF a my, hudební magoři z luhů a hájů dalekého Frýdku-Místku ho milujeme celými srdéčky (buch buch). Odehraje se 5. až 7. srpna a roztočit to tam přijedou třeba Sebadoh,
Sebadoh - On Fire

Mogwai (jo, jo!!!)
Mogwai - White Noise

a taky dEUS (na ty se těším jak malá).
dEUS - The Architect


Kdybyste se náhodou cítili přehlceni hudbou, tak soráč koláč. Krom toho, že jsem kvůli zkouškovému v rejži, jsem i v hudební ráži. Řádím na internetech jako černá ruka a vymetám všechna hudební zákoutí, co se mi dostanou do rány (uaahachachacha).


A teď ty sekáče!
Sekáčům se u nás vždycky dařilo a je to správné, protože v sekáčích se dají najít takové poklady, že vám to kolikrát hlava prostě nebere. 
V Polsku jsou second handy ale ještě profláklejší. U nás se to sice až tak neprosadilo, ale v Polsku se v mnoha sekáčích prodává na váhu. To pak přijdete do obchodu a koupíte si půl kila kabelky za 5 złotych (nějakých 28 korun).
No a já takhle jednou vlezla do sekáče, který se usídlil v bývalé budově celnice, hned u hranic v polském Těšíně = Czieszynie. A co tam nenajdu.



Hebké, nádherné, nádherné.. budu v nich chodit plesat, cheche.
Ti, co kolem těch šatů prošli bez povšimnutí, museli být blázni. BLÁZNI!
A jo, stály mě 128 korun.
A teď visí na skříni a já se na ně pravidelně koukám, jestli tam ještě jsou.
Moment... Jsou.


Údajně je někde v Czieszynie nějaký další kouzelný sekáč. A podle bájí a pověstí má (pozor.....chvíle napětí.....) TŘI patra. (ježišmarjá, já se picnu)

10 comments:

  1. Na hudbu teď bohužel nemám čas.. Ale až najdeš ten sekáč, ten poslední, kouzelně znějící sekáč... VEM MĚ S SEBOU!! :-D Neboj, mám o číslo větší velikost, do zelí si nepolezem :-D

    ReplyDelete
  2. to je teda zajimavej ulovek..ten prodej na vahu by u nas mohli taky zavest.. :-))

    ReplyDelete
  3. Teda! V tom sekáči jsem byla před týdnem a na nic takového jsem tam nenarazila...asi si po státnicích udělám výlet (a mám to ještě blíž než ty, skorosousedko :-))

    ReplyDelete
  4. Asi jsem ti to čórla před nosem:D

    ReplyDelete
  5. To né, Japonci mají kimona, tyhle jsou spíš čínské.

    ReplyDelete
  6. teeda, takéto skvosty v sekáčoch..ulala

    ReplyDelete
  7. Ach a ještě jednou ach! Mimochodem na váhu se prodávalo v Čechách snad všude v prvních sekáčích těsně po revoluci, až po pár letech je začaly vytěsňovat ty naceněné... V mém městě ještě jeden takový je a je to blaho, koupit si dvacet deka pásku :)

    ReplyDelete
  8. ...soráč - koláč...to je hustý...

    ReplyDelete