Monday, May 16, 2011

Geek ve vlastnoručně šitých šatech (English at the bottom)

Přiznávám se.
Jsem geek.
Znám všechny internetové memy, vím, kdo je Leeroy Jenkins, hrála jsem skoro všechny Pokémony (na gameboyi, hell yeah) a sledováním anime jsem strávila 3 týdny, 10 hodin a 45 minut čistého času... (což se pochopitelně mění každým dnem).

A v tom je právě to jádro pudla.
V těch kouzelných seriálech a filmech, přes které jsem se před léty letoucími dostala k tomu, co teď dělám a tak strašně miluju - Japonsku a japonštině.
Je to v anime, které tak málo lidí dobře zná a které si skoro všichni spoují s debilníma pokémonama a koninama pro děti.
A to přestože mnohé filmy se dají bez váhání označit za umělecká díla kinematografie obecně.
Mají nádhernou animaci, skvělou hudbu a tendenci chytit za srdce tak moc, že se vám chce brečet štěstím jen proto, že jste měli tu možnost být na pár desítek minut součástí těch kouzelných světů.

Takový je třeba film Kiki's Delivery Service z dílny Hayao Miyazakiho,

který natočil i Princeznu Mononoke, Zámek v oblacích nebo třeba Cestu do fantazie
(to všechno frčelo i na ČT)

V Brně se každý rok odehrává Animefest. Jedna z několika podobných slezin, které u nás fungují.
Letos byl už osmý ročník a navštívilo ho nějakých 1500 lidí.
Jsem student chudý a mezi hlavními organizátory nějaké ty lidi znám, a tak jsem se nechala ukecat k orgování (čti býti organizátorem) a nemusela tak utratit 4 kila za vstup.

A protože jsem geek jak poleno, rozhodla jsem se udělat si kostým...

...téhleté kickass zrzulíny Asuky ze seriálu Neon Genesis Evangelion.

Abyste pochopili, proč je Asuka tak kickass, koukněte na toto:


Dva dny jsem šila, šila a šila...
(díky Adě z Módního pekla za rady o šití)

...spálila si žehličkou všechny končetiny a špendlíky propíchala, co se dalo,
ale nakonec to dopadlo, jak to dopadlo.
(já poprvé v životě něco ušila!)

Zu (Zu je nej!) mi ze svého nekonečného arzenálu půjčila boty
a šlo se animefestovat.


Šatnářky

Vítr mi dvakrát zvedl sukni, lidi na mě na ulici koukali jako na blázna, musela jsem kvůli službě vstávat v půl šesté ráno a bolely mě nohy jako prase. Ale zase si mě nějaká Japonka vyfotila s tím, že se v reálu jmenuje Asuka, jako moje postava.

Byl to skvělý víkend.

(click on the "read more" thing for the English version)

Geek in DIY dress

I admit it.
I'm a geek.
I know all the internet memes, I know who Leeroy Jenkins is, I played almost every Pokemon game (on gameboy, hell yeah) and I've spent 3 weeks, 10 hours and 45 minutes of my life watching anime... (and that changes every day, of course).

And that is the core of the whole thing.
It's those magical series and movies that, years ago, led me to the thing I do and I love so much – Japanese.
It's all about anime. The thing that too few people know well and that almost everyone associates with stupid Pokemon series and bullshit for kids.
All that despite the fact that many anime movies are great works of art, as for cinematography in general. Those movies have beautiful animation, amazing music and tend to be so touching that you want to cry just because you get to be a part of that magical world. Even if it is just for a couple of minutes.

Kiki's Delivery Service by Hayao Miyazaki is such movie.
Miyazaki has also made Princess Mononoke, Howl's Moving Castle and Spirited Away.

There's Animefest being held every year in Brno. It is one of the few similar cons that take place in The Czech Republic.
It's already been 8 years since the first Animefest and this year, over 1500 people attended the event.
I'm a poor student and I know a few people among the big-shots so I let them talk me into being an organiser (is that the correct word for the thing in English?)... I didn't have to spend money for entrance (ahahaha).

And since I'm a bloody geek I decided co make my own cosplay costume...
...of kickass ginger Asuka from Neon Genesis Evangelion. (see the picture above)
To fully understand why Asuka is such a kickass, you need to watch this: (see the AMV video above)

And so I sewed, sewed and sewed...
(thanks to Ada from Fashion Hell for her helpful advice about sewing)
….I burnt all my limbs and pricked probably everything in the house with pins. But in the end, something reasonable (I guess) came out of it.
(it's the first time in my life I've actually sewn something!)

Zu (Zu is the best!) lent me a pair of shoes from her neverending arsenal and I was ready to go!

The wind lifted my skirt twice, people in the street looked me as if I had been nuts, I had to get up at 6 o'clock for my shift and my feet almost killed me. But there was this Japanese lady that took a photo of me and said her name was Asuka, just like my cosplay character.

Great weekend indeed.

9 comments:

  1. Pro tebe všechno, bejbe! Zvlášť, když jsi boty spárovala s takovejma pěknejma šatama (ty být šikovná ruka, já tebe koupit za tři velbloud!). Prej neumí šít. Tohle bych neušila ani po ročním kurzu šití. Navíc v ruce!

    ReplyDelete
  2. 3 velbloud?
    To jsem celkem levná, herdek:D

    ReplyDelete
  3. Vole, to je celé jmění!

    ReplyDelete
  4. Díky:)
    (taky to stálo dost úsilí:D)

    ReplyDelete
  5. Žasnu nad Tvým šicím umem a doufám, že když tě budu číst, kus se na mě přenese. :D

    ReplyDelete
  6. Ó, děkuji:)
    Tímto tvým směrem vysílám proud pozitivní šičské energie - kdybys někdy během dne měla pocit, že v dálce slyšíš šicí stroj, nelekej se, to jsem já!

    ReplyDelete
  7. oh my, you sewed this dress yourself?! :o i love it! ♥

    ReplyDelete
  8. Well yes, I did:)
    And thank you:)
    (geez, I really need to start writing in English again)

    ReplyDelete