Saturday, March 26, 2011

Milý deníčku...

(záznam z lodního deníku, 25. března)
Začínám mít dojem, že ať v tuhle chvíli napíšu cokoli, bude to znít přinejmenším pitomě.
Důvod je prostý - sedím zrovna ve vlaku, frčím si to přes moravské planiny, a páč už je dost tma, nemůžu se bavit počítáním králíků/zajíců, co si to s ušima vztyčenýma hopkají přes pole a louky (za těch 5 minut, co jsem tomu věnovala, jsem jich napočítala dvaadvacet.. člověk by nevěřil, co těch ušatců se tam poflakuje), no a tak si do sešitu sepisuju poznatky ze života. A teď konečně ten důvod, proč mi psaní v tuhle chvíli připadá přiblblé...:
Vedle mě sedí slečna a úplně bezelstně, bez jakékoli snahy zakrýt svoje veskrze soukromé počínání, si do wordového dokumentu na svém pidinotebooku píše deník.. nebo co to do čerta je.
Což o to, že píše, ale co píše! Jsou to věci jako "minulý týden jsem o sebe nechala chvíli pečovat a byla jsem na kosmetice.." něco něco "..snad vydrží teplé počasí, nemám s sebou žádnou čepici.." Né že bych jí vyloženě koukala přes rameno, ale konec konců jsem jen člověk - tvor zvědavý. Kdyby homo sapiens sapiens nevzešel z tvora zvědavého, nevzešel by přece vůbec, hrome.
Do toho, co si do deníčku zapisuje holka, kterou už nejspíš nikdy v životě nepotkám, mi nic není, já vím. Ale stejně - není to legrační? Aspoň trochu?
Vždycky jsem si myslela, že takové věci si do deníku píšou holky ve věku od desíti do patnácti let, né od prvního pohledu vysokoškolsky působící dospělačky.

Woolfová vždycky říkala, že nejdůležitější je, co se člověku honí hlavou. To je přece ten pravý život, který prožívá. A já s ní souhlasím, ta ženská věděla, o čem píše.
"Dneska jsem si nechala dělat průkazové fotky.." do prkenné podlahy, přestaň se jí koukat přes rameno, jinak tě tíha neuvěřitelných dobrodružství, které ta slečna dnes prožila, shodí ze sedačky!
Jistě že všichni tyhle všednosti dělají, ale řekněte mi někdo jediný rozumný důvod (krom ztráty krátkodobé paměti), proč si to zapisovat? Nevím jak vy, ale já bych si takovou knížku fakt nekoupila.
____
A teď vrcholná myšlenka dnešního filosofického příspěvku: jak moc se liší to, co právě dělám já, od toho co dělala včera ve vlaku ta holka? Krom faktu, že sama sebe považuju za náramně intelektuálního, Nietzscheho čtoucího filosofa?
Hehe.

Jo a hrabala jsem se (už nějaký ten čas zpátky) v mámině skříni a rozhodla se, že svět nutně potřebuje návrat šatů a kabelek, co frčely v době, kdy spolu moji rodiče randili.
Letos v létě budu děsně retro.
(vlevo binec, vpravo binec a uprostřed fešnpozér arty bitch)

A k tomu pochopitelně košér osmdesátkovou hudbu.
(miluju to video.. a taky to, jak moc jak ucho David Gahan vypadá:D )
Depeche Mode - Just Can't Get Enough

9 comments:

  1. ty.. úplně umíráš s létem.
    ; )

    ReplyDelete
  2. Třeba se nechala inspirovat Upířími deníky, třeba je to veliká fanynka. :P já si čtu přes rameno i cizí smsky. Přirozená lidská zvědavost..

    ReplyDelete
  3. Boo: někteří lidi to tvrdí každoročně:D
    Týnuše: To v Upířích denících si taky nechávají dělat průkazové fotky?:D

    ReplyDelete
  4. Ta kabelka bude skutečně frčet, ale té slečně ses skutečně neměla dívat přes rameno. Člověk se sice dostal svou zvědavostí tam, kde je, ale taky ze zvědavosti vznikla spousta špatných věcí, netřeba jmenovat, každého jistě napadne cokoliv - Mě třeba uvažování vědců, kteří byli zvědavi, jak moc by mohlo reagovat plutonium blablabla ... vznikl ,,Fat Man" a důsledek? Katasrtofa. - Je to skutečně vyhraněný případ, ale jedno je jisté. Soukromí člověka by mělo být jeho soukromí, pokud jej cíleně neukazuje světu (viz. blogy ;)).

    A text nebyl přiblbý, ani pitomý...byl velice čtivý, skutečně. ;)

    Tom

    ReplyDelete
  5. Vím, že jsem to neměla dělat.. a nebyl to nějaký cílený/cílevědomý proces, občas mi tam prostě zabloudilo levé oko. A to, co jsem zmínila, je v podstatě vše, co jsem odtamtud vyčetla. Ale tak trochu to nešlo zastavit, opravdu s tím byla natočená tak, že mi obrazovka jejího notebooku zírala do obličeje.
    A souhlasím, soukromí člověka je posvátná věc.

    A děkuju:) (ač teď jsem si všimla, že jsem napsala připatá místo připadá, už si připadám zase pitomě:D)

    ReplyDelete
  6. super super saty a hudba :) a kozmetika je fakt zasadny moment zivota kazdej spravnej zeny :P

    ReplyDelete
  7. děkuji Vám za Váš komentář! Miluju Praha!!

    I went when i was 12!

    thatgirlkip

    ReplyDelete
  8. Suzinqa: fakt? tož to jsem ale zásadně pozadu, že jsem nikdy na žádné nebyla! :X

    ReplyDelete
  9. Tedy jeste ze tam je ta douska pod carou, protoze neco podobneho jsem si o tom prispevku pomyslel :-) Ale uznavam, byla tam ouvaha :-)

    ReplyDelete